پرسش خود را بپرسید

Sublimated response معادل مناسب در متن زیر چیست؟

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٥٨

Even among "normal" adults, sublimated responses occur when the individual is vicariously stimulated by images associated with one of the major erogenous zones. 

٢٢٨
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٧

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در روانشناسی، "sublimated response" به معنای "پاسخ والایش‌یافته" یا "پاسخ تصعید شده" است. والایش (یا تصعید) یک مکانیزم دفاعی روانی است که در آن احساسات و تمایلات ناخوشایند یا غیرقابل قبول به صورت ناخودآگاه به فعالیت‌ها یا ابرازهای قابل قبول و اجتماعی تبدیل می‌شوند.

در جمله مورد نظر شما، این عبارت به این معناست که حتی در میان بزرگسالان "عادی"، پاسخ‌های والایش‌یافته زمانی رخ می‌دهند که فرد به طور غیرمستقیم توسط تصاویری که با یکی از مناطق حساس جنسی اصلی (erogenous zones) مرتبط هستند، تحریک می‌شود. این نوع پاسخ‌ها به صورت غیرمستقیم و به شیوه‌ای قابل قبول اجتماعی بروز می‌کنند، بدون اینکه به شکل آشکار و غیرقابل قبول ظاهر شوند.

به عنوان مثال، ممکن است فردی که از طریق تصاویر هنری تحریک می‌شود، این تحریک را به فعالیت‌های خلاقانه مانند نقاشی یا نوشتن تبدیل کند. این نوع پاسخ، همان پاسخ والایش‌یافته یا تصعید شده است.

١,٨٩٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٤٤
برنزی
٥٠
تاریخ
١٢ ساعت پیش

سپاسگزارم از جواب شما.
آیا فرهنگ لغتی برای روانشناسی وجود دارد که معنای این عبارات را در آنها پیدا کرد یا پاسخ دهی و دانستن این عبارات نیازمند فراگیری علوم روانکاویست؟

-
١١ ساعت پیش

خواهش میکنم.
سایت: APA Dictionary of Psychology و allpsych: توضیح به انگلیسی
کتاب: واژه نامه فشرده انجمن روانشناسی آمریکا APA و کتاب واژه نامه روانشناسی و زمینه های وابسته: توضیح به فارسی
سایت های Ai answer generator: توضیح به انگلیسی و فارسی
و همینطور سایت های مختلف روانشناسی که داخلشون کلمات و عبارات روانشناسی رو به فارسی توضیح دادند، فقط کافیه توی گوگل سرچ کنین!

-
١٠ ساعت پیش

مجدداً متشکرم از شما. 🙏

-
٩ ساعت پیش

حتی در بین بزرگسالان «عادی»، واکنش‌های جانشینی زمانی رخ می‌دهد که فرد به طور غیرمستقیم تحت تأثیر تصاویری قرار گیرد که با یکی از مناطق حساس بدن مرتبط است.

٥٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٣٥٢
برنزی
٣١
تاریخ
١ ماه پیش

ممنون برای ترجمه، اما فکر کنم معادل Substituted رو به جای sublimated نوشته باشید.

-
١ ماه پیش

پاسخ شما