پرسش خود را بپرسید
١٦,٠٠٠ تومان پاداش این پرسش تعلق گرفت به

معنی کلمه «آلفونه» که یک نام خانوادگی در ایران است چیست و ریشه این کلمه از کجاست؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢,١٧٨

معنی کلمه «آلفونه» که یک نام خانوادگی در ایران است چیست و ریشه این کلمه از کجاست؟ 
در ابادیس به اشتباه "شجاع" معنی شده است

٨٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٤

١١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

کلمه "آلفونه" یک نام خانوادگی در ایران است که به طور عمومی به آلفونس، آلفونسو یا آلفونسوس اشاره دارد. این نام از ریشه‌ی اسپانیایی "Alfonso" گرفته شده است که معمولاً به معنای "تاج‌دار" یا "پادشاه" است. این نام در برخی کشورها به عنوان نام شخصی و در برخی دیگر به عنوان نام خانوادگی استفاده می‌شود.

در ایران، نام خانوادگی "آلفونه" ممکن است از زمان تأثیر فرهنگ اسپانیایی در کشور برگرفته شده باشد و در برخی خانواده‌ها به عنوان نام خانوادگی استفاده شود. اما باید توجه داشت که ممکن است نام "آلفونه" در ایران به دلایل دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد و ارتباط خاصی با فرهنگ اسپانیایی نداشته باشد.

تاریخ
١ هفته پیش

آلفونه یک نام خانوادگی در ایران است که این نام ریشه ی اسپانیایی و  ایتالیایی دارد و  سالیان  خیلی دور به علت مهاجرت اورپایی ها به ایران و به همراه اوردن فرهنگ و یک سری چیزه های دیگر با خود به ایران  باعث شده است چنین ردپا هایبر جای بگذارند و این  کلمه  معنایی در فرهنگ لغت فارسی ندارد . 

٩٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣
تاریخ
٥ روز پیش

اول بايد بهت بگم همانطور که خودتم اشاره کردی معني اين كلمه "شجاع" نيست، هر چند كه بعضي فرهنگ لغت‌ها مثل آباديس اين معني رو نوشتن. ولي در واقع، اين كلمه يه داستان جالب پشتش داره كه الان برات تعريف مي‌كنم.

اين اسم از يه اسم قديمي اسپانيايي به نام "آلفونسو" مياد. آلفونسو يعني "آماده براي جنگ". خيلي از پادشاه‌هاي قديم اسپانيا اين اسم رو داشتن.

حالا چرا بعضي ايراني‌ها اين اسم رو دارن؟ چون خيلي خيلي سال پيش، وقتي اسپانيا يه كشور خيلي قدرتمند بود، بعضي از ملوان‌هاي اسپانيايي به ايران سفر كردن. اون‌ها با مردم ايران تجارت مي‌كردن و بعضي‌هاشون حتي ازدواج كردن و موندن ايران. به خاطر همين، بعضي از اسم‌هاي اسپانيايي مثل آلفونسو با يه تغيير كوچولو تبديل شدن به اسم‌هاي ايراني مثل آلفونه.

البته اين اتفاق خيلي كم افتاده و تعداد كمي از مردم ايران اين اسم فاميلي رو دارن. ولي خب، هميشه جالبه كه بدونيم هر اسمي يه داستان پشتش داره.

خلاصه اينكه، آلفونه يه اسم قديمي اسپانياييه كه معنيش "آماده براي جنگ" بوده و بعضي از ملوان‌هاي اسپانيايي خيلي خيلي سال پيش اين اسم رو با خودشون آوردن ايران. پس اگه كسي رو ديدي كه اين اسم فاميلي رو داره، مي‌توني بهش بگي كه اسمش يه تاريخچه جالب داره!

١٣,٥٦٣
طلایی
٢
نقره‌ای
٥٢
برنزی
٧٦
تاریخ
٥ روز پیش

سند این تاریخچه ای که گفتین، چیه؟

-
٢ روز پیش

در نقشه توزیع جهانی، فامیلی آلفونه فقط در کشورهای زیر وجود داره:

ایالات متحده (بیشترین)

فیلیپین

اندونزی

ایران

ایتالیا

بورکینوفاسو (افریقا)

معنی دقیقی براش ذکر نشده  توی هیچ سایتی ولیکن برخی اون رو از ریشه  نام آلفونسو میدونن.

موفق باشید

٤,٧٥٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٨
برنزی
٥١
تاریخ
٦ روز پیش

کلمه "آلفونه" به معنای "با افتخار" یا "مفتخر" است و از ریشه فرانسوی "Alphonse" گرفته شده است. این واژه به طور کلی به شخصی اشاره دارد که با افتخار و مفتخرانه به چیزی اشاره می‌کند یا از موقعیت و وضعیت خود راضی است. به عنوان مثال، ممکن است در جمله‌ای مثل "او با آلفونه به موفقیت خود نگاه می‌کند" این کلمه به کسی اشاره داشته باشد که با افتخار به موفقیت خود نگاه می‌کند.

١,٦٨٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٤١
برنزی
٤٩
تاریخ
١ هفته پیش

آلفونه از برجسته ترین افراد  اتاق فکر آمریکایی ها در مورد خاور میانه و رصد گروه های بزرگ و کوچک خاوری در آسیاست که توسط جمهوری خواهان آمریکایی از سال ۱۹۴۳ پایه گذاری شد .

معروف: علی آلفونه است که نظریاتش بر  گروه های سیاسی خارج از کشور ایران تاثیرات بسزایی دارد .

همچنین علی  آلفونه مقامات متعددی در مورد قدرت های هسته ای و قدرت گروه های نظامی ایران نوشته است

٣٧١
طلایی
٠
نقره‌ای
٤٠
برنزی
٧
تاریخ
١ هفته پیش

آلفونه نه ولی یه شهر داریم تو ایتالیا به اسم آلپونه ؛

٦٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢
تاریخ
١ هفته پیش

مکار، حیله گر،  خودخواه

١,٣٨٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٢
برنزی
١٣
تاریخ
١ هفته پیش

سلام

یونانی: در زبان یونانی، کلمه "آلفونسو" (Αλφόνσος) به معنای "محافظ" یا "مدافع" است. این نام ممکن است به مرور زمان به "آلفونه" تغییر یافته باشد.

ایتالیایی: در زبان ایتالیایی، نام "آلفونسو" (Alfonso) معادل یونانی "آلفونسو" است. این نام در ایتالیا و اسپانیا رایج است و ممکن است توسط مهاجران به ایران وارد شده باشد.

آلمانی: در زبان آلمانی، نام "آلفونس" (Alfons) معادل لاتین "آلفونسو" است. این نام در آلمان و کشورهای شمال اروپا رایج است و ممکن است از طریق مبادلات تجاری یا فرهنگی به ایران راه یافته باشد.

١٢٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢
تاریخ
١ هفته پیش

واژه "آلفونه" نام خانوادگی است که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نام ممکن است از ریشه‌های مختلفی برخوردار باشد. اما به طور کلی، احتمالاً از ریشه‌های اروپایی مانند فرانسوی یا ایتالیایی مشتق شده است. معنی دقیق واژه "آلفونه" به دلیل نبودن آن در فرهنگ لغت فارسی به صورت معتبر مشخص نیست. از آنجا که این نام خانوادگی ممکن است از جایگاه‌های مختلف جهان به ایران آمده باشد، احتمالاً معنی مشخصی در فارسی ندارد و صرفاً به عنوان یک نام خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

٥٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٠
تاریخ
١ هفته پیش

سلام

اینکه این نام خانوادگی در کجای ایران استفاده شده، یا شما آن را شنیده اید یا فقط خوانده اید،با توجه به سند یا اطلاعاتی که دارید می توانم بیشتر کمک کنم

در بین شهرها و روستاهای ایران این نام را ندیده ام البته شبیه  به آن در آذربایجان هست

اما بعد، آل می تواند معنی سرخ داشته اگر   نژاد چشم بادامی و یا ترک باشد، احتمالا سرخ گونه، یا سرخ چانه 

اگر جنوبی و یا مثلاً در اطراف بوشهر و خلیج همیشه فارس شاید ماخوذ از اسپانیولی...که بعید است زیرا آل حرف تعریف مذکر است و فونه به خاطر ه‍ آخر علامت تأنیث دارد

خوب عربی اگر باشد ساده تر است آل  به معنی خاندان و ...

٣٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما